Generelle vilkår og betingelser
Vilkårene for kjøp og salg gjelder for alle parter i kjøps- og salgstransaksjoner som er inngått mellom kjøperen og Emikson OÜ (heretter: Selgeren) i e-butikken www.emikson.co.no. Selger forbeholder seg retten til å endre, korrigere eller utfylle vilkårene til enhver tid i henhold til gjeldende lovverk og krav. Eventuelle endringer, korreksjoner eller tillegg vil bli varslet til den godkjente brukeren ved å gå inn i vår nettbutikk, og for å foreta et kjøp, må kjøperen godta de reviderte vilkårene på nytt.
Priser
Prisene er gyldige i løpet av fakturaens betalingsfrist. For kjøpere fra EU vises alle priser inkl. MVA som gjelder i kjøperens land. For kjøpere utenfor EU vises prisene ekskl. MVA. Fraktkostnaden legges til den oppgitte prisen (unntatt spesialtilbud), som kalkuleres i handlekurven. Hvis prisen på varene er oppgitt feil, forbeholder selgeren seg retten til å annullere en slik kontrakt og refundere det betalte beløpet til kjøperen.
Handlekurv og behandling av ordre
Gå til siden til ditt valgte produkt. I boksen «Tilgjengelighet» ser om produktet kan bestilles eller ikke. Leveringstiden er oppgitt i beskrivelsen til hvert produkt. Velg ønsket mengde og trykk på knappen «Kjøp». Trykk på «Handlevogn» for å fullføre bestillingen. Legg inn rabattkupongnummeret for å få rabatt. Trykk deretter på knappen «Til kassen». Legg inn nødvendig informasjon på bestillingssiden. Velg «Leveringsmetode» og «Betalingsmetode». Bekreft at du har lest vilkår og betingelser ved å krysse av i boksen «Jeg har lest og godtatt Personvernerklæring». Kontroller at bestillingen er riktig og trykk på «Bekreft ordre».
Rabattkuponger
Du kan bruke rabattkuponger for å få rabatt. Bruk rabattkuponger i handlekurven når du legger inn en bestilling.
Fraktkostnader
Legg dine valgte produkter i handlekurven for å kalkulere og vise den nøyaktige fraktkostnaden. Leveringskostnader kalkuleres basert på totalvekt og volum på alle varer i handlekurven og leveringsadressen.
Leveringsmåte
Varene leveres fra Tallinn, Estland. Leveringsmetoden er avhengig av pakkens vekt og størrelse. Varene kan leveres til et utleveringssted, pakkeautomat eller med budtjeneste. Ønsker du hjemlevering, legg til en tilsvarende kommentar når du fullfører bestillingen. Sørg for å oppgi mottakerens telefonnummer for å sikre kvaliteten på tjenesten.
Henting på lageret
Bestilling av varene er kun mulig med levering.
Leveringstid
Leveringstiden er oppgitt i beskrivelsen til hvert produkt.
Land som ikke er medlemmer av EU
Toll- og andre avgifter [utenlandsk MVA] som gjelder i land utenfor EU er vanligvis ikke inkludert i fraktkostnader; normalt forfaller slike avgifter ved mottak av varene i leveringslandet.
Betalingsmåter
Bankoverføring
Etter at bestillingen din er bekreftet, vil en faktura bli sendt til din e-postadresse. Ved betaling må du huske å oppgi fakturanummer på forklaringsfeltet.
Opplysninger for bankoverføring
Mottakerens navn: EMIKSON OÜ
Mottakerens bankkonto: EE132200221072117959
Mottakerens bank: SWEDBANK AS
SWIFT/BIC: HABAEE2X
Forklaring: fakturanummer
Betaling for bestillingen kan foretas ved bankoverføring innen 5 dager etter bestillingen. Bestillingen din vil bli annullert hvis du ikke har betalt i løpet av 5 dager. Bestillingen vil ikke bli behandlet før midlene har kommet inn på vår bankkonto.
PayPal, Mastercard, Visa
Disse er raske og sikre betalingsmåter. Følg veiledningen.
Vær forsiktig når du legger inn opplysninger ved bestilling, da rask og bekvemmelig levering av varer er avhengig av nøyaktige opplysninger.
Ordre status
Alle registrerte kunder kan spore sin bestillingsstatus og -historikk. For å gjøre dette må du logge inn på kontoen din og klikke på «Ordrehistorikk».
Avhengig av bestillinger kan du se følgende statuser under «Ordrehistorikk»:
«Ikke betalt» – vi har mottatt bestillingen din, men den er ikke ennå betalt. Hvis den valgte betalingsmåten er bankoverføring, må bestillingen betales innen 5 dager, ellers vil bestillingen bli automatisk annullert.
«Venter» – vi har mottatt bestillingen din, men den er ennå ikke behandlet.
«Betalt» – bestillingen din er betalt, og vil bli behandlet innen kort tid.
«Behandling» – bestillingen din blir behandlet, men har ennå ikke blitt sendt. Hvis produktet ikke er på lager, vil vi informere deg om omtrentlige leveringstider i kommentarfeltet.
«Sendt» – bestillingen din er sendt. Vi vil opplyse pakkens sporingskode og omtrentlig leveringsdato i kommentarfeltet.
«Delvis sendt» – en del av bestillingen din ble sendt ut. Vi sender resten av bestillingen etter at vi har mottatt den fra produsenten.
«Annullert» – bestillingen din er annullert. Se kommentarfeltet for flere detaljer.
Du vil motta en e-post etter hver statusendring.
Garantibetingelser
Produsentens garanti dekker både materialfeil og feil i produktenes produksjonsprosess. Garantien dekker ikke senere påførte skader eller misbruk av produktet. For å søke om garanti må kjøperen sende oss bestillingsnummer, beskrivelse av defekten eller skaden, og sin kontaktinformasjon til vår e-postadresse. Etter innlevering av reklamasjon vil vi kontakte søkeren i løpet av 2–3 virkedager.
Garantiperiode
Garantiperioden er oppgitt i produktbeskrivelsen.
Trekke seg fra kjøps- og salgskontrakt og retur av varer
Returfrist
Kjøperen har rett til å trekke seg fra kjøps- og salgskontrakten, som har blitt inngått i e-butikken, og returnere varene i løpet av 90 dager. Returretten opphører etter 90 dager fra den dagen kjøperen mottar de fysiske varene.
Returbetingelser
For å trekke seg fra kontrakten og returnere varene, må kjøperen oppgi bestillings- eller fakturanummer. Ved bruk av returretten innen 90 dager er kjøperen ikke forpliktet til å beskrive årsaken til returen, men vi verdsetter kjøpernes tilbakemeldinger, noe som hjelper oss til å forbedre kvaliteten på våre varer og tjenester. Kjøperen har mulighet til å gjøre seg kjent med produktet akkurat slik det er tillatt i en vanlig butikk. Kjøperen er ansvarlig for varenes verdireduksjon i sammenheng med gjennomgang av varene. Kjøperen forplikter seg til å undersøke varene nøye, åpne emballasjen uten å skade den, ikke fjerne etiketter/beskyttelsesfilm osv., produktet må ikke brukes. Ellers er kjøperen ansvarlig for verdireduksjon av varene. Varen som skal returneres må være komplett, pakket i originalemballasje, og ikke blitt brukt. Dersom de returnerte varene har ødelagte dokumenter, bruksanvisning, emballasje, og kjøperen kan holdes ansvarlig for dette, har vi rett til å trekke fra refusjonsbeløpet et beløp som tilsvarer verdireduksjon av varene. Kjøper har ikke rett til å returnere et produkt som er laget, skåret eller bestilt spesielt for den aktuelle kjøperen.
Retur av varer
Du kan sende oss varene på en måte som passer deg. Vår adresse: Kadaka tee 44a, Tallinn 12915, Estland. Emikson OÜ, +37255587153 (eller Kadaka Selver pakkeautomat). For å forhindre at pakken blir borte, vennligst sørg for å sende oss sporingskode. Kjøperen skal betale alle returkostnader.
Refusjon
Vi refunderer alle beløp i løpet 7 dager etter mottak av de fysiske varene. Alle betalinger til kjøper foretas til samme bankkonto som ble brukt for å betale for varene. Vi vil ikke gi refusjon før varene er fullstendig returnert.
Sertifisering
Alle produkter har CE-sertifikat. Kjøperen må imidlertid ta hensyn til de spesifikke kravene i nasjonale standarder.